Usuwanie zębów

W gabinetach Ratyńsy Dental Clinic w Warszawie wykonujemy wszystkie zabiegi chirurgiczne w zakresie jamy ustnej. Zabiegi stomatologiczne planowane są w oparciu o cyfrową diagnostykę rentgenowską - zdjęcia pantomograficzne, cefalometryczne oraz radiowizjograficzne. Wnikliwa diagnoza oraz szczegółowe badania pozwalają nam wdrożyć odpowiednie leczenie stomatologiczne oraz zaproponować naszym pacjentom najlepsze rozwiązania dentystyczne.

Zakres usług w Ratyńscy Dental Clinic (Warszawa-Bielany):

• usunięcie zęba mlecznego
  • usunięcie zęba stałego
  • usunięcie zęba zatrzymanego
  • chirurgiczne usunięcie ósemek zatrzymanych
  • sterowana regeneracja kości
  • plastyka wyrostka zębodołowego
  • odsłonięcie zęba zatrzymanego z naklejeniem zaczepu ortodontycznego
  • wszczepienie implantów zębowych
  • wszczepienie miniimplantów ortodontycznych

Usunięcie ósemki

Ósemki, potocznie nazywane są zębami mądrości, wyrzynają się później niż reszta uzębienia – zazwyczaj między 18-stym, a 25-tym rokiem życia. Wielu z nas kojarzą się z bólem i dyskomfortem. Spowodowane jest to faktem, że często w łuku zębowym brakuje dla nich miejsca. Skutkuje to wyrzynaniem się ósemek w niewłaściwy sposób - krzywo lub nawet poziomo. Zęby mądrości usuwa się wtedy, gdy rosną w nieprawidłowy sposób oraz powodują przesuwanie się innych zębów oraz ich stłoczenie – co prowadzi do wad zgryzu i powinności wprowadzenia leczenia ortodontycznego. Gdy ósemka się jeszcze nie pojawiła, ale już uciska na korzeń siódemek (lub powoduje inne komplikacje), można podjąć decyzję o chirurgicznym usunięciu ósemek. Pomimo, że zęby mądrości późno wychodzą, to szybko atakuje je próchnica – również wtedy, można je usunąć.

W gabinetach Ratyńscy Dental Clinic w Warszawie wykonujemy usuwanie ósemek, zębów stałych zatrzymanych oraz zębów mlecznych. Nasi chirurdzy stomatologiczni dokładają wszelkich starań, aby zminimalizować dolegliwości związane z usuwaniem oraz stworzyć dla pacjenta komfortową atmosferę. Każda ekstrakcja poprzedzona jest szczegółową diagnostyką.

Aby procedura chirurgicznego wyrywania ósemek przebiegała szybko i sprawnie, używamy specjalnego mikroskopu. Ranę po ekstrakcji zęba zaopatrujemy specjalną gąbką kolagenową oraz zakładamy szwy, co przyspiesza gojenie. Pierwsze dni po usuwaniu ósemek w Warszawie mogą sprawiać dyskomfort. Stąd tak ważne jest, aby stosować się do zaleceń lekarskich. Należy szczególnie uważać, by nie podrażniać dziąseł podczas szczotkowania. Można przyjmować środki przeciwbólowe, a żeby zmniejszyć opuchliznę, warto stosować zimne okłady. Z czasem przykre objawy powinny stopniowo ustępować.

Zęby usuwane są w znieczuleniu miejscowym dzięki czemu zabieg jest całkowicie bezbolesny.

Każdy pacjent przed zabiegiem jest dokładnie informowany o procedurze usunięcia zęba a po ekstrakcji otrzymuje pisemne zalecenia.

Za jeden z ważniejszych elementów przy rekonwalescencji uznaje się odpowiednio dobraną dietę. Z menu należy wykluczyć twarde produkty, które mogą uszkodzić dziąsła. Zaleca się spożywanie zup, przecierów, a także jogurtów, kefirów. Konieczne jest również odstawienie alkoholu, papierosów, kawy. Jeżeli interesuje Państwa usuwanie ósemek Warszawa to dobre miejsce na znalezienie kompetentnego dentysty. Zapraszamy do skorzystania z usług naszej kliniki. Rejestracja odbywa się w dni robocze od godziny 9:00 do 20:00.